Fen (Science), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) , Art (Sanat ) ve Mathematic (Matematik) disiplinlerinden oluşan STEM Eğitim Modelinin sanat ile buluşmasına öncülük eden atölye çalışmalarının yer aldığı etkinliklerden oluşan projemizin detayları şu şekildedir:
PROJE KAPSAMI: TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı
PROJE ADI: STEAM Etkinlikleriyle Kodla-Tasarla-Üret
PROJE KOORDİNATÖRÜ: Alaattin BAHŞİ
HEDEF KİTLE: Öğretmenler
KATILIMCI SAYISI: 25
PROJE SÜRESİ: 10 Ay
ETKİNLİK SÜRESİ: 5 Gün
KATILAN İLÇELER: Bingöl Merkez, Genç, Solhan, Karlıova, Adaklı
KATILAN BRANŞLAR: Sınıf Öğretmenliği (10), Fen Bilimleri (7), Matematik (4), Bilişim Teknolojileri (4)
PROJENİN ÇIKTILARI: Projemizin atölye çalışmaları kapsamında öğretmenlerimizin edinmiş oldukları temel STEM becerileri ile 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı boyunca okullarında yapacakları etkinlik temelli saha çalışmaları ile öğrencilerimize temel STEM becerileri kazandırmayı amaçlayacaklardır.
5 farklı ilçeden 25 öğretmenimiz 23 farklı okulda yaklaşık 500 öğrencinin STEAM etkinlikleri ile buluşmalarını sağlamış olacaklardır. Gerçekleştirilecek etkinlikler ile öğretmenlerimiz öğrencilerimizin; yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme, tasarım yapma gibi 21. yy. becerilerine sahip olmalarına imkân ve zemin hazırlayacaklardır.
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinleri arasında bilgi aktarımı yoluyla yenilikçi ürünler ortaya çıkarmayı amaçlayan STEM'in en önemli becerisi olan yaratıcılığın ortaya çıkarılabileceği temel alan olarak bilinen Sanat (Art) ile buluşmasının atölye çalışmalarına yer verildiği projemizde, öğrencilerimizin sanat temelli yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak projemizin yegâne hedefleri arasında yer almaktadır.
Projemizin atölye çalışmaları ve saha çalışmalarında olmak üzere bütününde yer verdiğimiz içerikler, Millî Eğitim Bakanlığımızın 2023 vizyon belgesinde yer verdiği; "Çağın ve geleceğin becerileriyle donatılmış, nitelikli ve ahlaklı bireylerin yetiştirilmesi." hedefi ve STEM Eğitim Raporunda yer verdiği; "Bilimsel okur-yazarlık düzeyi gelişmiş, yaşadığımız çağın kodlarını okuyabilen bireylerin yetiştirilmesi." hedeflerine uygun olarak öğrencilerimize yeni ve ileriye dönük yetkinlikler kazandırma hedefi taşımaktadır.